Πέμπτη, 21 Νοέμβριος, 2019
Banner Top

Έχεις σκεφτεί πόσες ώρες περνάς καθημερινά μπροστά από μία οθόνη; Τι επίπτωση μπορεί να έχει η ατμοσφαιρική ρύπανση στα μάτια σου; Και πώς τελικά επηρεάζει ο καπνός του τσιγάρου την όρασή σου; Όταν τα μάτια στεγνώνουν ή τσούζουν χωρίς να υπάρχει παθολογία, τότε μιλάμε για ξηροφθαλμία: μία από τις πιο κοινές παθήσεις των ματιών στη σύγχρονη εποχή. Η ξηροφθαλμία αναπτύσσεται όταν δεν παράγονται αρκετά δάκρυα, ώστε να διατηρούνται τα μάτια μας υγρά.

Μερικές από τις πιο συχνές αιτίες είναι η διαδικασία γήρανσης, το κλίμα, το μεγάλο υψόμετρο και η ατμοσφαιρική ρύπανση ενώ το στρες, οι οθόνες και ο καπνός του τσιγάρου είναι επίσης ψηλά στη λίστα, ιδίως στο σύγχρονο άνθρωπο. Πολλές φορές η ξηροφθαλμία προκαλείται κι από τους φακούς επαφής. Επίσης, ορισμένα φάρμακα, προβλήματα του θυρεοειδούς, η έλλειψη βιταμίνης Α και ασθένειες όπως το Πάρκινσον μπορεί επίσης να προκαλέσουν ξηρότητα στα μάτια.

Αν ανήκεις κι εσύ στην τεράστια μερίδα ανθρώπων που υποφέρουν από στεγνά, κόκκινα μάτια που τσούζουν και μοιάζουν συνεχώς κουρασμένα, δεν χρειάζεται πανικός. Υιοθέτησε τις παρακάτω καλές συνήθειες που προστατεύουν και φροντίζουν τα μάτια σου και σύντομα θα ξεχάσεις κάθε αίσθημα ξηροφθαλμίας.

Ξεκούραζε συχνά τα μάτια σου

Αν δουλεύεις σε υπολογιστή ή περνάς πολλές ώρες μπροστά σε οθόνες φρόντισε να κάνεις ένα ολιγόλεπτο διάλειμμα κάθε μία ώρα. Άφησε το βλέμμα σου να εστιάσει σε διαφορετικά σημεία στον χώρο, κοντινά και μακρινά, και ανοιγόκλεισε συχνά τα βλέφαρά σου για να βοηθήσεις την φυσική ενυδάτωση των ματιών.

Πιες πολύ νερό

Μπορεί αυτή η συμβουλή να βρίσκεται σε σχεδόν κάθε είδους άρθρο υγείας ωστόσο η επαρκής πρόσληψη νερού είναι το Α και το Ω για την καλή ενυδάτωση ολόκληρου του οργανισμού και, κατ’ επέκταση, των ματιών. Η γενική οδηγία είναι τα 8 ποτήρια την ημέρα ωστόσο αν έχεις συνηθίσει να πίνεις πολύ λιγότερο ξεκίνα με 5 και σταδιακά αύξησε την ποσότητα.

Φάε άφθονα καλά λιπαρά

Τα περίφημα Ω3 λιπαρά οξέα είναι εξαιρετικά ωφέλιμα στον οργανισμό αλλά και την υγεία των ματιών αφού ενισχύει τη δακρυϊκή προστατευτική στιβάδα του κερατοειδή. Για μεγαλύτερη πρόσληψη Ω3 κατανάλωσε συχνά ξηρούς καρπούς, λιναρόσπορο, κόκκινα φασόλια, λιπαρά ψάρια και γαρίδες.

Φόρα γυαλιά ηλίου όλο τον χρόνο

Τα γυαλιά ηλίου δεν είναι μονάχα για το καλοκαίρι αφού λειτουργούν προστατευτικά ενάντια στον αέρα, τις υψηλές ή χαμηλές θερμοκρασίες, την υγρασία, την ξηρή ατμόσφαιρα και την ατμοσφαιρική ρύπανση. Επιπλέον, ο ήλιος, ιδίως στη χώρα μας, συνεχίζει να είναι έντονος καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου επιβαρύνοντας περαιτέρω τα ευαίσθητα μάτια.

Related Article