--C Αθήνα

Ελιζέ: Ο Μακρόν «φυσικά ήταν σε επαφές» με την Uber

©EUROKINISSI/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

Μια πρώτη αντίδραση υπήρξε σήμερα το πρωί από το Μέγαρο των Ηλυσίων Πεδίων αναφορικά με δημοσιεύματα πολλών σχετικά με πιθανή εμπλοκή του Εμανουέλ Μακρόν στο σκάνδαλο Uber.

Άνθρωποι της γαλλικής αριστεράς κατήγγειλαν τις σχέσεις του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν με την εταιρεία Uber, έπειτα από αποκαλύψεις του Guardian.

«Μυστική» συμφωνία κατά παραβίαση «όλων των κανόνων μας», «λεηλασία της χώρας», ήταν μερικά από τα σχόλια σχετικά με την υπόθεση των Uber Files.

Η βρετανική εφημερίδα Guardian, διαρρέει τα σχετικά έγγραφα . Ανάμεσα στα πρόσωπα που εμπλέκονται είναι ο Γάλλος πρόεδρος, Εμμανουέλ Μακρον, ο οποίος εμφανίζεται να προσπαθεί να βοηθήσει την Uber, λέγοντας μάλιστα στην εταιρεία ότι είχε μεσολαβήσει για μία μυστική «συμφωνία» με τους αντιπάλους της.

Ο πρώην ιδιοκτήτης της εταιρείας διέταξε να διαγραφούν όλα τα ηλεκτρονικά αρχεία για να εμποδίσει τις έρευνες των αρχών. Τα αρχεία αποκαλύπτουν προσπάθειες προσέγγισης του Τζο Μπάιντεν, καθώς και του Όλαφ Σολτς την εποχή που βρισκόταν στη δημαρχία του Αμβούργου.

Τα έγγραφα αφορούν την περίοδο από το 2013 έως το 2017, όταν η Uber διοικούνταν από τον συνιδρυτή της Τράβις Κάλανικ. Η Uber, σύμφωνα με τα έγγραφα, επιχείρησε να προσελκύσει στήριξη πολιτικών και βαρόνων μέσων ενημέρωσης.

Ένα στέλεχος να αστειεύεται ότι έγιναν «πειρατές» και ένα άλλο να παραδέχεται: «Είμαστε παράνομοι».

Η Uber αναφέρει ότι «η συμπεριφορά της στο παρελθόν δεν ήταν ευθυγραμμισμένη με τις σημερινές της αξίες» και σήμερα «είναι μία διαφορετική εταιρεία». Η εφημερίδα Le Monde ανέδειξε τις σχέσεις ανάμεσα στην αμερικανική επιχείρηση και τον Εμανουέλ Μακρόν. Η εφημερίδα κάνει λόγο για συναντήσεις στο γραφείο του υπουργού και για πολλές συζητήσεις ανάμεσα σε Uber και Μακρόν.

Σύμφωνα με «απάντηση επί της αρχής» που έδωσε η προεδρία της Δημοκρατίας σε ερωτήσεις της εφημερίδας Le Monde η οποία έφερε στη δημοσιότητα το θέμα στη Γαλλία, ο Εμανουέλ Μακρόν, ως υπουργός «φυσικά ήταν εκείνη την εποχή σε επαφές με τις εμπλεκόμενες εταιρίες στις βαθιές αλλαγές του τομέα των μεταφορικών υπηρεσιών, διευκολύνοντας στην άρση κάποιων διοικητικών ή ρυθμιστικών εμποδίων».