--C Αθήνα

Περισσότερες πληροφορίες για το 28ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Το 28οΔιεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας θα διεξαχθεί φέτος 15-24 Ιουλίου με μεγάλα διεθνή και ελληνικά ονόματα του σύγχρονου χορού, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της χορογράφου  και χορεύτριας Λίντας Καπετανέα.

Συνέντευξη τύπου – παρουσίαση προγράμματος του 28ου Διεθνού Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας(15-24 Ιουλίου) – Η  Καλλιτεχνική Διευθύντρια του  Φεστιβάλ Λίντα Καπετανέα, ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης, η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα  Μενδώνη, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Ε. Νίκας και ο Δήμαρχος Καλαμάτας  Αθανάσιος Π. Βασιλόπουλος

28ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΧΟΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΟΜΑΔΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

MAIN STAGE / ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

PEEPING TOM

Η Peeping Tom [Πίπινγκ Τομ] είναι βελγική ομάδα χοροθεάτρου, που ιδρύθηκε από τους Gabriela Carrizo [Γκαμπριέλα Καρίτσο] (Αργεντινή) και Franck Chartier [Φρανκ Σαρτιέ] (Γαλλία). Από την ίδρυσή της το 2000 στις Βρυξέλλες, η Peeping Tom έχει παρουσιάσει τις δημιουργίες της σε όλο τον κόσμο. Η ομάδα έχει τιμηθεί με πολλά σημαντικά βραβεία, μεταξύ των οποίων το Βραβείο Olivier στο Ηνωμένο Βασίλειο για την παράσταση 32 rue Vandenbranden, το Βραβείο Patrons Circle στο Διεθνές Φεστιβάλ Τεχνών της Μελβούρνης, καθώς και με πολυάριθμες συμμετοχές στα Φεστιβάλ Θεάτρου του Βελγίου και της Ολλανδίας.

Το έργο της ομάδας είναι μία διαρκής συλλογική έρευνα, η οποία σε συνδυασμό με τις μακροχρόνιες σχέσεις με τους ερμηνευτές διασφαλίζει τη συνέχεια της μορφής και του περιεχομένου. Μέσα στα χρόνια της λειτουργίας της, η ομάδα έχει αναπτύξει ισχυρή σχέση με τις θεατρικές σκηνές και με τους θεατές. Οι παραστάσεις της προσελκύουν ένα ευρύ, αφοσιωμένο, νεανικό κυρίως κοινό, τόσο στην έδρα τους όσο και στο εξωτερικό. Οι ημερομηνίες περιοδείας της είναι εξαιρετικά πολυάριθμες, όπως και ο – ολοένα αυξανόμενος – αριθμός των χωρών που επισκέπτονται τα μέλη της κάθε χρόνο. Για την Peeping Tom, οι περίοδοι δημιουργίας είναι συνήθως εκτενείς και έτσι οι παραγωγές ωριμάζουν κατά τη διάρκεια των περιοδειών. Αυτό σημαίνει ότι κατά μέσο όρο, υπάρχει μια νέα παραγωγή κάθε δύο χρόνια. Τα γραφεία της Peeping Tom βρίσκονται στο Μόλενμπεκ (Βρυξέλλες). Η ομάδα λειτουργεί με την υποστήριξη των φλαμανδικών αρχών, ενώ βασικός συνεργάτης της στο Βέλγιο είναι το KVS – Βασιλικό Φλαμανδικό Θέατρο (Βρυξέλλες).

Gabriela Carrizo


Η Gabriela Carrizo [Γκαμπριέλα Καρίτσο] (Κόρδοβα, Αργεντινή, 1970) ήταν δέκα ετών όταν άρχισε να χορεύει σε μία διεπιστημονική σχολή, η οποία τότε φιλοξενούσε τη μοναδική ομάδα σύγχρονου χορού για παιδιά και εφήβους. Υπό τη διεύθυνση της Norma Raimondi, η σχολή αυτή έγινε το Πανεπιστημιακό Μπαλέτο της Κόρδοβα, όπου η Gabriela συνέχισε να χορεύει για κάποια χρόνια και δημιούργησε τις πρώτες της χορογραφίες.


Μετακόμισε στην Ευρώπη όταν ήταν δεκαεννέα ετών, όπου και συνεργάστηκε με τους Caroline Marcadé, Les Ballets C de la B (La Tristeza Complice, 1997 και Iets op Bach, 1998), Koen Augustijnen (Portrait intérieur, 1994) και Needcompany (Images of Affection, 2001). Δεν σταμάτησε ποτέ να δουλεύει πάνω σε δικές της χορογραφίες, και έτσι δημιούργησε κατά την ίδια περίοδο τη σόλο παράσταση E tutto sará d’ombra e di caline, και το Bartime, μία συνεργασία με τις Einat Tuchman και Lisi Estaras. Δημιούργησε επίσης τη χορογραφία για την όπερα Wolf (2002), των Les Ballets C de la B. Εμφανίζεται σε πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία Kid (2012) του Fien Troch, ενώ το 2013 δημιούργησε τη σύντομης διάρκειας παράσταση The missing door (2013) για το Nederlands Dans Theatre – NDT 1 στη Χάγη. Το 2015, η Carrizo δημιούργησε το The Land, μία συνεργασία με το Munich Residenztheater. Πιο πρόσφατα, συνεργάστηκε με τον Franck Chartier στο 31 Rue Vandenbranden (2018), μία νέα διασκευή της πρωτότυπης παράστασης της Peeping Tom για το Μπαλέτο της Όπερας της Λυών. Η νέα παράσταση άνοιξε την περίφημη Μπιενάλε Χορού της Λυών το 2018. Το 2022, η Gabriela θα σκηνοθετήσει τη δεύτερη σύντομης διάρκειας παράστασή της για το Nederlands Dans Theater (NDT 1).
Η Gabriela είναι καλλιτεχνική διευθύντρια της Peeping Tom, μαζί με τον Franck Chartier, με τον οποίο και ίδρυσε από κοινού την ομάδα το 2000.

Franck Chartier


Ο Franck Chartier [Φρανκ Σαρτιέ] (Ροάν, Γαλλία, 1967) άρχισε να χορεύει όταν ήταν έντεκα ετών, και στα δεκαπέντε του η μητέρα του τον έστειλε να σπουδάσει κλασικό μπαλέτο στη σχολή της Rosella Hightower στις Κάννες. Μεταξύ 1986 και 1989, αποτέλεσε μέρος του Ballet du 20ème Siècle του Maurice Béjart. Τα επόμενα τρία χρόνια, συνεργάστηκε με την Angelin Preljocaj, χορεύοντας στοLe spectre de la rose στην Όπερα του Παρισιού.


Μετακόμισε στις Βρυξέλλες το 1994, για να εμφανιστεί στην παραγωγή Kinok (1994) των Rosas, και παρέμεινε εκεί, δουλεύοντας πάνω σε ντουέτα με την Ine Wichterich και την Anne Mouselet, καθώς και σε παραγωγές των Needcompany (Tres, 1995) και Les Ballets C de la B: La Tristeza Complice (1997), Iets op Bach (1997) και Wolf (2002). Το 2013, δημιούργησε την παράσταση 33 rue Vandenbranden για την Όπερα του Γκέτεμποργκ, με βάση την παράσταση 32 rue Vandenbranden της Peeping Tom, και ανέπτυξε τη χορογραφία για την όπερα Marouf, Savetier du Caire του Jerôme Deschamps στην Opéra Comique de Paris. Το 2015, σκηνοθέτησε το The lost room για το Nederlands Dans Theatre, παράσταση για την οποία τιμήθηκε με το βραβείο Swan για την εντυπωσιακότερη χορευτική παραγωγή του 2016.
Το 2017 σηματοδότησε την παγκόσμια πρεμιέρα της παράστασης The hidden floor, δεύτερης συνεργασίας του με την ολλανδική ομάδα. Πιο πρόσφατα, συνεργάστηκε με την Gabriela Carrizo στο 31 Rue Vandenbranden (2018) μία νέα διασκευή της πρωτότυπης παράστασης της Peeping Tom για το Μπαλέτο της Όπερας της Λυών. Η νέα παράσταση άνοιξε την περίφημη Μπιενάλε Χορού της Λυών το 2018. Το 2021, σκηνοθέτησε την παράσταση Dido & Aeneas, στο πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των Peeping Tom, Le Concert d’Astrée και Grand Théâtre de Genève.


Ο Franck είναι καλλιτεχνικός διευθυντής της Peeping Tom, μαζί με την Gabriela Carrizo, με την οποία και ίδρυσε από κοινού την ομάδα το 2000.

SADLER’S WELLS

BRIGEL GJOKA, RAUF “RUBBERLEGZ” YASIT & RUŞAN FILIZTEK

ΤοSadlers Wells [Σάντλερς Γουελς], με έδρα του το Λονδίνο, ανήκει στους κορυφαίους φορείς αφιερωμένους στο χορό παγκοσμίως, ενώ φέρει περισσότερους από τρεις αιώνες θεατρικής κληρονομιάς. Από το 2005, το Sadler’s Wells έχει δημιουργήσει βραβευμένες χορευτικές παραγωγές, συμπαραγωγές και περιοδείες από κοινού με το δίκτυο συνεργαζόμενων καλλιτεχνών του, καθώς και με διεθνείς ομάδες και φορείς. Αυτά περιλαμβάνουν την πολυβραβευμένη παραγωγή PUSH του Russell Maliphant με τη Sylvie Guillem, το Polaris της Crystal Pite με τον Thomas Adès, το Gravity Fatigue, σε σκηνοθεσία του σχεδιαστή μόδας Hussein Chalayan, το Sutra από τον Sidi Larbi Cherkaoui και τον γλύπτη Antony Gormley, το Swan Lake / Loch na hEala του Michael Keegan-Dolan, παραγωγές της ομάδας του Carlos Acosta, Acosta Danza, το Pure Dance της Natalia Osipova, το βραβευμένο με Βραβείο Olivier BLKDOG του Botis Seva και το A Quiet Evening of Dance του William Forsythe. Το Sadler’s Wells διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του χορού, παρουσιάζοντας ρηξικέλευθα και εμπνευσμένα έργα στο διεθνές κοινό. Τα τελευταία 15 χρόνια, έχει δημιουργήσει 56 παραγωγές τις οποίες έχουν παρακολουθήσει περισσότεροι από 2,2 εκατομμύρια άνθρωποι σε 48 χώρες. Οι παραγωγές του Sadler’s Wells έχουν περιοδεύσει σε κάποια από τα πιο έγκριτα θέατρα και φεστιβάλ όλου του κόσμου, όπως η Όπερα του Σίδνεϊ, το White Light Festival του Lincoln Center στη Νέα Υόρκη, το Εθνικό Κέντρο Παραστατικών Τεχνών στο Πεκίνο, το Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου Τσέχοφ στη Μόσχα και το Φεστιβάλ Santiago a Mil στη Χιλή. Το 2020, το Sadler’s Wells παρουσίασε το Message in a Bottle, μία παραγωγή της Kate Prince για το Sadler’s Wells και την Universal Music UK, με βάση της τα τραγούδια του Sting. Το 2021, πραγματοποιήθηκε η παγκόσμια πρεμιέρα της παράστασης The Rite of Spring / common ground[s], σε συνεργασία με το Pina Bausch Foundation και την École des Sables.

Rauf “RubberLegz” Yasit


Ο Rauf “RubberLegz” Yasit [Ραούφ “ΡάμπερΛεγκς” Γιασίτ] είναι χορευτής, χορογράφος, σκηνοθέτης και εικαστικός καλλιτέχνης κουρδικής καταγωγής. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Celle της Γερμανίας, ενώ σημερινή έδρα του αποτελεί το Λος Άντζελες. Έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με τους William Forsythe, USC, CalArts, LACMA, Nike RT, Burberry, Arashi, Puma, Sadler’s Wells, Flying Steps, CNDC Angers, Red Bull, Muscle Milk, Moderat, Sony, Sonos, Feat, WAD MAG, Tumi, HP, Pandora, Pfadfinderei, Art Factory International, Bodytraffic, και με την Εθνική Όπερα του Παρισιού. Το στιλ του Rauf “RubberLegz” Yasit δεν κατηγοριοποιείται. Έχει δημιουργήσει μία δική του μοναδική γλώσσα κίνησης, την οποία και καλλιεργεί επί σειρά ετών. Ο Rauf “RubberLegz” Yasit είναι πολυσχιδής καλλιτέχνης. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του πάνω στο 3D Visualisation και Animation στην Ελβετία και διαθέτει πολυετή εμπειρία εργασίας ως εικαστικός σε επαγγελματικά γραφεία σχεδιασμού.

Brigel Gjoka


Ο Brigel Gjoka [Μπριγκέλ Γκιόκα] είναι χορογράφος, δάσκαλος και επαγγελματίας χορευτής. Γεννήθηκε στην Αλβανία και εκπαιδεύτηκε στην Κρατική Ακαδημία Χορού των Τιράνων μεταξύ 1997 και 2004. Το 2006 εντάχθηκε στο δυναμικό του Ballet de l’Opéra National du Rhin, όπου είχε την ευκαιρία να ερμηνεύσει διαφορετικούς ρόλους και να συνεργαστεί με σημαντικούς χορογράφους από το διεθνές στερέωμα. Έχει υπάρξει μέλος του Nederlands Dans Theatre και της Forsythe Company. Το 2015, συμμετείχε στο Life in Progress, την αποχαιρετιστήρια παγκόσμια περιοδεία της Sylvie Guillem, ταξιδεύοντας και ερμηνεύοντας το DUO2015 του Forsythe σε όλο τον κόσμο. Για την παραγωγή αυτή, του απονεμήθηκε από κοινού με τον Riley Watts το βραβείο Leonide Massine για τον σύγχρονο χορευτή της χρονιάς. Ο Brigel έχει χορογραφήσει την παράσταση Evo-Revolution για το Cannes Jeune Ballet (2009), την εγκατάσταση Front to Confront για την Leggere Strutture Company, το SWTH για το Maggio Danza Italy και το RECRECiT για την Kwang Tung Dance Company Malaysia, το SYNC με τον Hector Solari για το Staatstheater Passau και τη BMW, το Eksod για τη Leggere Strutture Italy, τις παραστάσεις Among Fog και Hotel Propaganda για την Εθνική Ακαδημία Παραστατικών Τεχνών του Καράτσι και το DELEGATET για το Theatre Vorpommern της Γερμανίας. Από τον Ιανουάριο του 2014, ο Brigel έχει αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Art Factory International Bologna. Από το 2015 είναι καλλιτεχνικός επιμελητής του Αλβανικού Ινστιτούτου της Νέας Υόρκης και ανταποκριτής του Ινστιτούτου στο Βερολίνο της Γερμανίας. Έχει εργαστεί ως εισηγητής και δάσκαλος στην Ιταλία, την Ελβετία, τη Γαλλία, την Κίνα, τη Δανία, την Ελλάδα, την Αλβανία, τη Γερμανία, τη Μαλαισία, τη Σιγκαπούρη, την Αυστραλία και την Ιαπωνία.

Ο Brigel Gjoka [Μπριγκέλ Γκιόκα] είναι χορογράφος, δάσκαλος και επαγγελματίας χορευτής. © Julien_Benhamou

Ruşan Filiztek


Ο Ruşan Filiztek [Ρουσάν Φιλιζτέκ] είναι συνθέτης, μουσικός και ερμηνευτής σύγχρονης και παραδοσιακής μουσικής με καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη, που ζει και εργάζεται στο Παρίσι της Γαλλίας. Ο Ruşan μετακόμισε στο Παρίσι το 2015 για να ολοκληρώσει τις μεταπτυχιακές σπουδές του στη μουσικολογία στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης, όπου πλέον διδάσκει Βαλκανική και Ανατολίτικη μουσική ενώ παράλληλα ολοκληρώνει το διδακτορικό του. Ειδικός στα τραγούδια και τις μελωδίες από την Ανατολία και τη Μεσοποταμία, ο Ruşan ταξίδεψε για αρκετά χρόνια με σκοπό να διευρύνει και να εμβαθύνει τις γνώσεις του για τη μουσική σε ένα ευρύ φάσμα πολιτισμών. Κατά την παραμονή του στη Μέση Ανατολή, τον Καύκασο, τη Σιβηρία και την Ασία, δημιούργησε ισχυρούς δεσμούς με γηγενείς μουσικούς που τον βοήθησαν να εμπλουτίσει το ρεπερτόριό του. Έχει πραγματοποιήσει εμφανίσεις με τη Φιλαρμονική του Παρισιού και έχει συνεργαστεί με τους διακεκριμένους μουσικούς Kaboul Bamako, Jordi Savall στο έργο του Orpheus XXI,και Gabriel Kerdonkuff. Έχει επίσης συνθέσει μουσική για τον κινηματογράφο, δουλεύοντας στο Diam με τον Γάλλο σκηνοθέτη Tony Gatlif το 2016. Το 2020 υπέγραψε με την Accords Croisés, κυκλοφορώντας το πρώτο του σόλο άλμπουμ Sans Souci το 2021. Αυτή την περίοδο ετοιμάζει την επόμενη δισκογραφική δουλειά του.

LA VERONAL

Marcos Morau


Με σπουδές φωτογραφίας, κίνησης και θεάτρου στη Βαρκελώνη, τη Βαλένθια και τη Νέα Υόρκη, ο Marcos Morau [Μάρκος Μοράου] (Βαλένθια, 1982) χτίζει φανταστικούς κόσμους όπου η κίνηση και η εικόνα συναντώνται και αλληλεπιδρούν. Για περισσότερα από δέκα χρόνια, ο Marcos ηγήθηκε της La Veronal [Λα Βερονάλ] ως σκηνοθέτης, χορογράφος και σχεδιαστής σκηνικών, κοστουμιών και φωτισμών. Έχει ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο παρουσιάζοντας έργα του σε φεστιβάλ, θέατρα και διεθνείς διοργανώσεις, μεταξύ των οποίων το Théâtre National de Chaillot στο Παρίσι, η Biennale di Venezia, το Festival d’Avignon, το Tanz Im August στο Βερολίνο, το Roma Europa Festival, το SIDance Festival στη Σεούλ, το Sadler’s Wells στο Λονδίνο, και πολλοί άλλοι φορείς. Πέρα από τη δουλειά του με τη La Veronal, ο Marcos Morau έχει συνεργαστεί καλλιτεχνικά με θιάσους και θέατρα σε όλο τον κόσμο πάνω σε νέες δημιουργίες, οι οποίες προκύπτουν από την αλληλεπίδραση μεταξύ των παραστατικών τεχνών και του χορού. Στους φορείς με τους οποίους έχει συνεργαστεί συγκαταλέγονται η Ομάδα Χορού της Όπερας του Γκέτεμποργκ, το Μπαλέτο της Όπερας του Ρήνου, το Βασιλικό Μπαλέτο της Δανίας, το Scapino Ballet στο Rotterdam, η ομάδα χορού Carte Blanche, το Μπαλέτο της Λωρραίνης, το Εθνικό Ισπανικό Μπαλέτο και το θέατρο Tanz Luzerner. Ο Marcos Morau έχει επίσης τιμηθεί μεταξύ άλλων με το βραβείο FAD Sebastià Gasch, που απονέμεται από το Ίδρυμα Τεχνών και Σχεδίου FAD, και με το βραβείο TimeOut για τον καλύτερο δημιουργό. Με τις δημιουργίες του έχει διακριθεί σε πολυάριθμους κρατικούς και διεθνείς χορογραφικούς διαγωνισμούς όπως αυτοί του Ανόβερου, της Κοπεγχάγης, της Μαδρίτης και του Φεστιβάλ Masdanza των Καναρίων Νήσων. Πέρα από την αμιγώς δημιουργική του πλευρά, ο Marcos Morau διδάσκει, συνδυάζοντας τα έργα του με την εκπαίδευση και παρουσιάζοντας μαθήματα και εργαστήρια πάνω στη δημιουργική διαδικασία και τη νέα δραματουργία σε ακαδημίες, προγράμματα μετεκπαίδευσης και πανεπιστήμια, μεταξύ των οποίων το Institut del Teatre, το Πανεπιστήμιο Τεχνών του Στρασβούργου και το Sorbonne Nouvelle στο Παρίσι.

Για περισσότερα από δέκα χρόνια, ο Marcos ηγήθηκε της La Veronal [Λα Βερονάλ] ως σκηνοθέτης, χορογράφος και σχεδιαστής σκηνικών, κοστουμιών και φωτισμών. © Anna_Fàbrega

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

BLACK BOX / ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

PIERGIORGIO MILANO

Ο Piergiorgio Milano [Πιερτζόρτζιο Μιλάνο] ξεκίνησε την καριέρα του το 2002 σπουδάζοντας στη Σχολή Τσίρκου FLIC του Τορίνο. Το 2004, μετακόμισε στην Τουλούζη όπου σπούδασε στο Le Lido National Centre for Circus Arts. Η περίοδος αυτή υπήρξε κομβική για την εξέλιξή του και κατά τη διάρκειά της ακολούθησε την κλίση του στο σύγχρονο χορό. Στη συνέχεια αποφάσισε να μετακομίσει στο Άμστερνταμ όπου, το 2006, σπούδασε στη Σχολή SNDO (School for New Dance Development). Την ίδια περίοδο έγινε συνιδρυτής της κολεκτίβας 320chili, μίας από τις πρώτες σύγχρονες ιταλικές ομάδες αφιερωμένες στο τσίρκο. Μετά από εκεί μετακόμισε στις Βρυξέλλες, οι οποίες έγιναν η έδρα του από το 2008. Από εκεί, ταξίδεψε παγκοσμίως ως ερμηνευτής σε συνεργασία με σημαντικούς διεθνείς χορογράφους. Από το 2015 έχει επικεντρωθεί κατά κύριο λόγο στη δημιουργία και παρουσίαση δικών του έργων.

PIERGIORGIO MILANO © Andrea Macchia

ERNESTO EDIVALDO

ΟEdivaldo Ernesto [Εντιβάλντο Ερνέστο], με καταγωγή από τη Μοζαμβίκη και έδρα το Βερολίνο, είναι χορευτής, ειδικός στον αυτοσχεδιασμό, χορογράφος και δάσκαλος. Η δουλειά του είναι επηρεασμένη από την πατρίδα του και τους παραδοσιακούς χορούς της δυτικής Αφρικής. Έχει συνεργαστεί με τον David Zambrano ως χορευτής και ως εισηγητής των μεθόδων Flying Low και Passing Through. Το 2018 συνεργάστηκε με τη Λίντα Καπετανέα και την ομάδα RootlessRoot στο ντουέτο Half the Truth. Έχει συνεργαστεί επίσης με τον πιανίστα Hauschka για το έργο An Encounter of Improvised Music & Dance, καθώς και με τον τρομπετίστα Marco Blaauw για το έργο I Cant Breathe. Είναι δημιουργός των εργαστηρίων Depth Movement και Next Level. Χορεύει και διδάσκει στην Ευρώπη, τη Βόρεια και Νότια Αμερική, την Αφρική και την Ασία. Υπήρξε μέλος της ομάδας Sasha Waltz & Guests.

ALEXANDRA WAIERSTALL

Η Alexandra Waierstall [Αλεξάνδρα Βάιερσταλ] γεννήθηκε στην Αγγλία και μεγάλωσε στην Κύπρο. Είναι χορογράφος και εικαστικός με έδρα το Ντύσσελντορφ. Οι αναζητήσεις της στελεχώνονται συγχρόνως σε εννοιολογικό και σε σωματικό επίπεδο και βρίσκουν διόδους έκφρασης μέσα από χορογραφίες, εικαστικές εγκαταστάσεις, εκδηλώσεις, ήχους, κείμενα και εικόνες. Παρουσιάζει τα έργα της σε θέατρα, πινακοθήκες, μουσεία, εκδόσεις, και σε δημόσιους και εναλλακτικούς χώρους. Διεθνώς έχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε Ευρώπη, Καναδά, Κίνα, Κορέα και Βραζιλία. Τα έργα της Alexandra Waierstall είναι συμπαραγωγές με το tanzhaus nrw από το 2007. Κατά την περίοδο 2014–2016, η Alexandra Waierstall διετέλεσε Factory Artist του tanzhaus nrw στη Γερμανία και κατά την περίοδο 2017-2019 Discovery Artist του Pavilion Dance South West στο Bournemouth της Αγγλίας. Το 2016 η Alexandra Waierstall ήταν υποψήφια για το Βραβείο Kurt Jooss της πόλης του Essen. Το 2013 έλαβε το βραβείο της Πόλης του Ντύσσελντορφ Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας για τον Πλέον Υποσχόμενο Καλλιτέχνη. Το 2012 υπήρξε φιναλίστ της Πρωτοβουλίας Τεχνών Mentor and Protégé της Rolex. Οι χορογραφίες της έχουν επιλεγεί και παρουσιαστεί με την υποστήριξη σημαντικών δικτύων όπως τα Aerowaves, Modul Dance, IDEE – Initiatives in Dance Through European Exchange και Chin-A-Moves.

Η Alexandra Waierstall © Katja Illner

ΜΑΡΙΑ ΔΟΥΛΓΕΡΗ

Η Μαρία Δουλγέρη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Χαλκιδική. Εισήχθη στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης όπου αποφοίτησε με άριστα. Ταξίδεψε στην Αγγλία όπου συνεργάστηκε με την χορογράφο Jasmin Vardimon στις παραγωγές Yesterday, Park, Maze και Pinocchio, όπου και υποδύθηκε τον ομώνυμο ρόλο. Έχει δουλέψει με ομάδες όπως η Jukstapoz ως βοηθός χορογράφου ενώ παράλληλα αναπτύσσει την δική της δουλειά με παρουσία σε Ελλάδα, Αγγλία και Κύπρο. Παραδίδει μαθήματα χορού και το εργαστήρι με τίτλο A Performers Craft σε πανεπιστήμια, σχολές χορού και φεστιβάλ στην Ευρώπη.

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΒΑΛΛΙΕΡΑΤΟΥ

Η Μαριάννα Καβαλλιεράτου σπούδασε χορό και χορογραφία στο The Place – London Contemporary Dance School και συνέχισε τις σπουδές της, με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση, στο SUNY Purchase College της Νέας Υόρκης. Από το 1992 μέχρι και σήμερα, συνεργάζεται με τον σκηνοθέτη και εικαστικό Robert Wilson, στο Watermill Center (Νέα Υόρκη), παίζοντας σε παραγωγές μεταξύ των οποίων οι T. S. Eliot, Une Femme Douce, Persephone, The Days Before DD&D III, Wings on Rock, Prometheus, Relative Light, Alceste (Christoph Willibald Gluck), Οδύσσεια, και Sonnets. Ως χορογράφος, έχει παρουσιάσει την δουλειά της διεθνώς, με τη στήριξη επιφανών φορέων και οργανισμών όπως η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, το Spoleto Festival, το Υπουργείο Πολιτισμού και ο Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ, για τις παραγωγές της Ever After, Bastet, They, Stations, Recalculate, Auto Run, Moment, καθώς και για site-specific έργα στην Αθήνα και την Νέα Υόρκη. Στις σημαντικότερες συνεργασίες της συγκαταλέγεται η συμμετοχή της στο πρόγραμμα As One | Marina Abramovic (Μουσείο Μπενάκη), με την επιμέλεια του οργανισμού ΝΕΟΝ, στο πλαίσιο της παράστασης μακράς διάρκειας Skin. Παράλληλα προς το καλλιτεχνικό της έργο, έχει διδάξει σύγχρονο χορό και χορογραφία στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης, στο Watermill Center της Νέας Υόρκης, στη Σχολή Ραλλού Μάνου, καθώς και σε επαγγελματικές δραματικές σχολές. Έχει ακόμη παρουσιάσει πολυάριθμα εργαστήρια χορού και χορογραφίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η δουλειά της είναι ανθρωποκεντρική, και εστιάζει στην εξερεύνηση της συλλογικής και ατομικής δυναμικής των συνεργατών της, υμνώντας τη δύναμη του ανθρώπου ως ατόμου ή ως μέλους μίας ευρύτερης κοινότητας.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΒΑΛΣΑΜΑΚΗ

Η Αναστασία Βαλσαμάκη, αριστούχος απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, έκανε το ντεμπούτο της ως χορογράφος με την παράσταση Sync τον Ιούνιο του 2016 και επιλέχθηκε από το δίκτυο Aerowaves ως μια από τους 20 ανερχόμενους χορογράφους στην Ευρώπη για το 2017. Την ίδια χρονιά, παρακολούθησε το χορογραφικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα (I.C.E.) στην ακαδημία χορού SEAD της Αυστρίας και παρουσίασε το Sync στο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου. Το 2020 παρουσίασε το έργο της, DisJoint, στα πλαίσια του 7ου Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, συμμετείχε στο Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, όπου τιμήθηκε με το βραβείο ARTWORKS, και επιλέχθηκε ως Aerowaves Twenty21 Artist με το έργο της Body Monologue. Συνεχίζει να είναι ενεργή χορεύτρια και χορογράφος, ενώ παράλληλα διδάσκει χορό.

ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΜΩΡΟΥΤ / CROSS IMPACT

Απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (Κ.Σ.Ο.Τ.), του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου – Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (Ε.Μ.Π.) και του Πανεπιστημίου Τεχνών ArtEZ (Master Theatre Practices – Ολλανδία), η Πηνελόπη Μωρούτ είναι διατομεακή καλλιτέχνης, η οποία εστιάζει στη δημιουργία υβριδικών έργων μέσω της διασταύρωσης και συγχώνευσης διαφορετικών τεχνικών. Το έργο της εκτείνεται από τη δημιουργία χοροθεατρικών παραστάσεων μέχρι την κατασκευή σκηνικών και mixed-media video animation.


Ως επαγγελματίας χορεύτρια, έχει συνεργαστεί με την ομάδα χορού JUKSTA, τον σκηνοθέτη Κώστα Φιλίππογλου (Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου), τη θεατρική χοροθεατρική ομάδα So7 Company, και από το 2018 δουλεύει στο θέατρο ως σκηνοθέτης/χορογράφος και σκηνογράφος. Μέσα στα χρόνια, έχει εξελίξει την τεχνική χορευτικού αυτοσχεδιασμού “Sculpting Body-Images”, την οποία μοιράζεται σε μορφή σεμιναρίων ανά τον κόσμο (MUDA Arts Centre/Βέλγιο, Murate Art District/Ιταλία, KDF/Ελλάδα, Munus Encuentro/Μεξικό). Ως βιντεογράφος, έχει συνεργαστεί με το TANZAHOi International Screendance Festival Hamburg, έχει συμμετάσχει στη Διεθνή Έκθεση HUMAN RIGHTS? | THE FUTURE’S SHAPE #WomenCanSaveTheWorld, στη Διεθνή ΈκθεσηREA!Art Fair (IT), καθώς και σε διάφορα φεστιβάλ video dance & dance animation ανά τον κόσμο (Βραζιλία, Γαλλία, Ελλάδα, Ινδονησία, Γερμανία).
Για το προηγούμενό της έργο H.I.I.T. | High-Intensity Identity Training, η Πηνελόπη έκανε ένα πείραμα στον εαυτό της για ένα χρόνο με διαλειμματική νηστεία και διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης, ενώ για το τελευταίο της έργο THE BOX || that dead space between us έχει λάβει χρηματοδότηση από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού για το έτος 2021-2022. Η ίδια συνεχίζει να αναζητά την προσωπική της εξέλιξη παρακολουθώντας συστηματικά σεμινάρια ανά την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης μιας σειράς σεμιναρίων της τεχνικής Fighting Monkey της ομάδας RootlessRoot.

LALI AYGUADÉ COMPANY

Γεννημένη το 1980, η Lali Ayguadé [Λάλι Αϊγουαδέ] σπούδασε στο Institut del Teatre της Βαρκελώνης και στη σχολή P.A.R.T.S. υπό τη διεύθυνση της Anna Teresa de Keersmaeker.
Υπήρξε μόνιμο μέλος της ομάδας Akram Khan Company σε πολυάριθμες παραγωγές, και έχει συνεργαστεί με τους Hofesh Schechter, Roberto Olivan, Marcos Morau and Baró d’Evel, μεταξύ άλλων γνωστών δημιουργών. Από το 2013, διευθύνει την δική της ομάδα, με την οποία έχει παρουσιάσει τις παραστάσεις Kokoro, iU Mi και Hidden, έργα που κινούνται μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας συνδυάζοντας τον χορό και το θέατρο. Έχει συνεργαστεί με πληθώρα καλλιτεχνών όπως με την τραγουδίστρια Joana Gomila, τον χορογράφο Marcos Morau, τους χορευτές/χορογράφους Guilhem Chatir και Akira Yoshida. Επιπλέον, έχει χορογραφήσει έργα για άλλες ομάδες χορού όπως η Tanz Bielefeld και η Bhodi Project.

Η παράσταση Hidden © Meri Varo

Το 2010, υπήρξε υποψήφια ως κορυφαία χορεύτρια στα Βραβεία Κριτικών του Λονδίνου και το 2014 ως καλύτερη χορογράφος. Το 2016, ήταν υποψήφια για το βραβείο της καλύτερης χορεύτριας στα Βραβεία Crítica Recomana.cat της Βαρκελώνης. Έλαβε μέρος ως πρωταγωνίστρια στη μικρού μήκους ταινία Timecode, η οποία διακρίθηκε μεταξύ άλλων στα Φεστιβάλ των Καννών, Γκόγια και Γκαουντί, ενώ επελέγη να διαγωνιστεί και στα Βραβεία Όσκαρ.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΝΤΑΦΟΥΝΗΣ / CIE IOANNIS MANDAFOUNIS

Το 2009 ο Ιωάννης Μανταφούνης ξεκίνησε το Cie Project 11. Αυτό στη συνέχεια μετονομάστηκε σε Cie Ioannis Mandafounis. Το 2021 η ομάδα μετονομάστηκε σε ++ 1 I Ιωάννης Μανταφούνης. Η ομάδα δραστηριοποιείται σε δύο πολύ διακριτούς άξονες: Ο πρώτος προκύπτει από τις ίδιες τις δημιουργίες του χορογράφου. Το έργο του Ιωάννη Μανταφούνη γεννιέται από συναντήσεις με καλλιτέχνες με τους οποίους επιθυμεί να συνεργαστεί. Έτσι έχει δημιουργήσει τις παραστάσεις Pausing (2012), Eifo Efi (2013), Twisted Pair (2013) με τους Νίκο Δραγώνα, Olivia Ortega και Κατερίνα Σκιαδά, Apersona (2014), One One One (2015), Soli (2015), Ossip Mandelstam: A Performance (2016), NU (2017), Sing the Positions (2017), Make sure you have exhausted all that is communicated through stillness and silence (2017), It finishes when it finishes (2018), Faded (2019), Cassandra Footprints (2020), Scarbo (2021), Bis.N.S (as usual) στην Όπερα της Λυών (2021), και Consen:us (2022).


Ο χορογράφος δέχεται επίσης αναθέσεις από διεθνή θέατρα και οργανισμούς, μεταξύ των οποίων το Ballet Junior de Genève, το Theater Junge Generation της Δρέσδης, το Manufacture στη Λωζάννη, το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας, το Grand Théâtre de Genève, η Όπερα της Λυών, η Εθνική Λυρική Σκηνή, η Norrdans Company, η Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης, το CNSMDL στη Λυών, κ.α.
Ο δεύτερος άξονας δραστηριότητας έχει να κάνει με τη δημιουργία έργων διαμεσολάβησης, τα οποία καθιστούν ευκολότερη την πρόσβαση στον χορό και στην τέχνη γενικότερα για ένα όσο το δυνατόν ευρύτερο κοινό. Σε αυτό το πλαίσιο, η ομάδα έχει πραγματοποιήσει τις δράσεις Context Without Content (2012), Asingeline (2011), Garden State (2014), B-Cut (2017), και Danse(in) (2020).
Από το 2018, η ομάδα έχει την τιμή να υποστηρίζεται από την Πόλη της Γενεύης, την Πολιτεία της Γενεύης και το Swiss Arts Council Pro Helvetia.

ΧΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ & ΧΟΡΟΣ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΧΟΡΟΥ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

PIERGIORGIO MILANO

  • Piergiorgio Milano [Πιερτζόρτζιο Μιλάνο] ξεκίνησε την καριέρα του το 2002 σπουδάζοντας στη Σχολή Τσίρκου FLIC του Τορίνο. Το 2004, μετακόμισε στην Τουλούζη όπου σπούδασε στο Le Lido National Centre for Circus Arts. Η περίοδος αυτή υπήρξε κομβική για την εξέλιξή του και κατά τη διάρκειά της ακολούθησε την κλίση του στο σύγχρονο χορό. Στη συνέχεια αποφάσισε να μετακομίσει στο Άμστερνταμ όπου, το 2006, σπούδασε στη Σχολή SNDO (School for New Dance Development). Την ίδια περίοδο έγινε συνιδρυτής της κολεκτίβας 320chili, μίας από τις πρώτες σύγχρονες ιταλικές ομάδες αφιερωμένες στο τσίρκο. Μετά από εκεί μετακόμισε στις Βρυξέλλες, οι οποίες έγιναν η έδρα του από το 2008. Από εκεί, ταξίδεψε παγκοσμίως ως ερμηνευτής σε συνεργασία με σημαντικούς διεθνείς χορογράφους. Από το 2015 έχει επικεντρωθεί κατά κύριο λόγο στη δημιουργία και παρουσίαση δικών του έργων.

ELELEI COMPANY

  • Ο Rafa Jagat [Ράφα Τζαγάτ] είναι ηθοποιός, χορευτής, δάσκαλος και θεατρικός συγγραφέας. Σπούδασε δραματικές τέχνες για πέντε χρόνια και σωματικό θέατρο για άλλα δύο. Όλος αυτός ο χρόνος μελέτης συνδυάστηκε με διεπιστημονικά εργαστήρια πάνω στη γλώσσα της κίνησης.
    Έχει δημιουργήσει τη δική του ομάδα, JAGAT MATA, παράγοντας 6 παραστάσεις από το 2008. Πέρα από τις προσωπικές του δημιουργίες, συμμετείχε για 4 χρόνια ως χορευτής στις ομάδες Mey Lin Bisogno και Omos Uno.
    Συνεργάστηκε με τον David Zambrano για ένα μήνα στο πλαίσιο του προγράμματος αυτοσχεδιασμού Two songs for two humans. Είναι συνιδρυτής της εταιρείας EXIN (www.exindance.com), η οποία διοργανώνει εργαστήρια σχετικά με την κίνηση σε όλη την Ευρώπη. Συνεργάζεται επίσης με θιάσους τσίρκου (Som Noise, Papaya, Encuentros) ως σκηνοθέτης και θεατρικός συγγραφέας.
  • Sabrina Gargano [Σαμπρίνα Γκαργκάνο] εργάζεται ως ελεύθερη επαγγελματίας στο πεδίο της τέχνης του χορού. Αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο πρόγραμμα Professional Development Jasmin Vardimon Course JV2 το 2014, η Sabrina πραγματοποίησε εμφανίσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο και στο εξωτερικό. Συνεργάστηκε με τους PanicLab Dance Theatre (Ηνωμένο Βασίλειο), Gregory Maqoma για την Companhia Instàvel (Πορτογαλία), Tom Dale (Ηνωμένο Βασίλειο), Company Idem (Ελβετία), Ciemulator Dance Theatre (Ελβετία), Beatrice Allegranti Dance Theatre (Ηνωμένο Βασίλειο), Fuora Dance Project (Ηνωμένο Βασίλειο), Victoria Fox για το //Tribe (Ηνωμένο Βασίλειο), Mafalda Deville για την Companhia Instavel (Πορτογαλία), Becky Namgauds και Jasmin Vardimon (Ηνωμένο Βασίλειο), υποδυόμενη μεταξύ άλλων τον ρόλο του τίτλου στην παράσταση Pinocchio της Jasmin. Η Sabrina συνεργάζεται επίσης με τη Verena Schneider – το ντουέτο τους έχει παρουσιαστεί στην Ιταλία, το Λονδίνο και τη Βόρεια Ιρλανδία. Έχει διατελέσει χορογράφος για τη νεανική ομάδα χορού The Point, καθώς και για τις ομάδες του Πανεπιστημίου της Peradeniya, και του Πανεπιστημίου Lincoln. Πραγματοποιεί εργαστήρια στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε όλη την Ευρώπη. Η Sabrina είναι επίσης Εκπαιδευτικός-Διαμεσολαβήτρια για την Jasmin Vardimon και Υπεύθυνη Προγράμματος του JV2 για τις περιόδους 2019-20 και 2020-21.

ΞΕΝΙΑ ΣΤΑΘΟΥΛΗ

  • ISTD), χιπ χοπ, ακροβατικά εδάφους, και καποέιρα. To 2016 ξεκίνησε να ασχολείται πιο εντατικά με τον ακροβατικό χορό καθώς έχει παρακολουθήσει μαθήματα με την ομάδα χορού και ακροβατικών «Κι όμως κινείται», και τους Camilo Bentancor, Χριστίνα Σουγιουλτζή, Γιώργο Αμέντα. Έχει λάβει επίσης μέρος σε σεμινάρια όπως: Σεμινάριο κατακορύφων με τον Πολυχρόνη Τόμπορη, ferus animi // terra nova με τον Tomislav English, και physical capoeira με τον Florian Hoffmeier. Έχει συνεργαστεί με διάφορους χορογράφους, μεταξύ των οποίων η Αντωνία Οικονόμου (Αγαπητή απουσία, αντίο, Composition for six bodies, Pieta), η ομάδα «Κι όμως κινείται» (9,25 για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου), και ο Γιάννης Καρούνης (Femme).

ARIAS FERNANDEZ / THE JOKERZ COMPANY

  • Arias Fernandez [Άριας Φερνάντεθ], γνωστός και ως Joker ή Killa Grichka είναι χορευτής, ακροβάτης, χορογράφος και καλλιτέχνης από τη Μαδρίτη (Ισπανία). Κατά την παιδική του ηλικία, εκπαιδεύτηκε στην ακροβατική γυμναστική, εξασκήθηκε στο παρκούρ και ασχολήθηκε με διάφορες μορφές τέχνης, κυριότερα με τη μουσική, προτού αναπτύξει ενδιαφέρον για τη χορευτική τεχνική Krump. Μελέτησε πολλές διαφορετικές τεχνικές ως εκπαιδευτής και ως χορογράφος σε κρατικό και διεθνές επίπεδο, ενώ εκπαιδεύτηκε παράλληλα στο σύγχρονο χορό και τις πολεμικές τέχνες. Έχει παρουσιάσει το έργο του ως εκπαιδευτής και ερμηνευτής σε διάφορους διαγωνισμούς παγκοσμίως (Κόστα Ρίκα, Μεξικό, Γουατεμάλα, Νικαράγουα, Κίνα, ΗΠΑ, Γερμανία, Ρωσία, Βέλγιο, Γαλλία, κ.α.), κερδίζοντας σημαντικές διακρίσεις. Ο Arias έχει πραγματοποιήσει εμφανίσεις με τους Cirque du Soleil, DNA, L’Anima, D-Block, Cie. Grichka Caruge, Cie. Drixx και Cia. Nadine Gerspacher. Το προσωπικό του έργο ως χορογράφου και χορευτή περιλαμβάνει τις παραστάσεις Aina & Arias, Bioshock, Efil, The Jokerz Company και Re. Προσωπικό του project αποτελεί και η μέθοδος Om Rasa, ένα διεπιστημονικό σύστημα εκπαίδευσης. Ο Arias είναι επί του παρόντος μέλος δύο ομάδων Krump διεθνούς εμβέλειας, των Madrootz και των Titans. Είναι επίσης διοργανωτής ενός από τα μεγαλύτερα freestyle events στην Ισπανία (Be Your Beast).

ΜΑΡΙΑ ΔΟΥΛΓΕΡΗ

  • Jasmin Vardimon στις παραγωγές Yesterday, Park, Maze και Pinocchio, όπου και υποδύθηκε τον ομώνυμο ρόλο. Έχει δουλέψει με ομάδες όπως η Jukstapoz ως βοηθός χορογράφου ενώ παράλληλα αναπτύσσει την δική της δουλειά με παρουσία σε Ελλάδα, Αγγλία και Κύπρο. Παραδίδει μαθήματα χορού και το εργαστήρι με τίτλο A Performers Craft σε πανεπιστήμια, σχολές χορού και φεστιβάλ στην Ευρώπη.

ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΜΩΡΟΥΤ

  • ArtEZ (Master Theatre Practices – Ολλανδία), η Πηνελόπη Μωρούτ είναι διατομεακή καλλιτέχνης, η οποία εστιάζει στη δημιουργία υβριδικών έργων μέσω της διασταύρωσης και συγχώνευσης διαφορετικών τεχνικών. Το έργο της εκτείνεται από τη δημιουργία χοροθεατρικών παραστάσεων μέχρι την κατασκευή σκηνικών και mixed-media video animation.
    Ως επαγγελματίας χορεύτρια, έχει συνεργαστεί με την ομάδα χορού JUKSTA, τον σκηνοθέτη Κώστα Φιλίππογλου (Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου), τη θεατρική χοροθεατρική ομάδα So7 Company, και από το 2018 δουλεύει στο θέατρο ως σκηνοθέτης/χορογράφος και σκηνογράφος. Μέσα στα χρόνια, έχει εξελίξει την τεχνική χορευτικού αυτοσχεδιασμού “Sculpting Body-Images”, την οποία μοιράζεται σε μορφή σεμιναρίων ανά τον κόσμο (MUDA Arts Centre/Βέλγιο, Murate Art District/Ιταλία, KDF/Ελλάδα, Munus Encuentro/Μεξικό). Ως βιντεογράφος, έχει συνεργαστεί με το TANZAHOi International Screendance Festival Hamburg, έχει συμμετάσχει στη Διεθνή Έκθεση HUMAN RIGHTS? | THE FUTURE’S SHAPE #WomenCanSaveTheWorld, στη Διεθνή ΈκθεσηREA!Art Fair (IT), καθώς και σε διάφορα φεστιβάλ video dance & dance animation ανά τον κόσμο (Βραζιλία, Γαλλία, Ελλάδα, Ινδονησία, Γερμανία).
    Για το προηγούμενό της έργο H.I.I.T. | High-Intensity Identity Training, η Πηνελόπη έκανε ένα πείραμα στον εαυτό της για ένα χρόνο με διαλειμματική νηστεία και διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης, ενώ για το τελευταίο της έργο THE BOX || that dead space between us έχει λάβει χρηματοδότηση από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού για το έτος 2021-2022. Η ίδια συνεχίζει να αναζητά την προσωπική της εξέλιξη παρακολουθώντας συστηματικά σεμινάρια ανά την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης μιας σειράς σεμιναρίων της τεχνικής Fighting Monkey της ομάδας RootlessRoot.

ΣΩΤΗΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΠΕΤΡΟΥ

  • Anton Lachky και με την Εθνική Λυρική Σκηνή δίνοντας παραστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 2019 έγινε μέλος της ομάδας χορού MiR Dance Company, στην Γερμανία, όπου συνεργάστηκε με τους χορογράφους Ivgi & Greben, Mauro Bigonzetti, Giuseppe Spota και Antonin Comestaz.

ΝΕΦΕΛΗ ΑΣΤΕΡΙΟΥ

  • Bodhi Project στο SEAD.
    Έχει συνεργαστεί με τους Etienne Guilloteau, Ian Kaler, Αντώνη Φωνιαδάκη, Ίριδα Καραγιάν, Αναστασία Βαλσαμάκη, Δημήτριο Μυτιληναίο και Christian Rizzo. Παράλληλα έχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε συνεργασία με άλλους καλλιτέχνες στο Φεστιβάλ Αθηνών (LET ME SERVE YOU, 2018), και στο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση (Besuch, 2021) ενώ συνεπιμελήθηκε την έκδοση του fanzine “Are you here?”. Βραβεύτηκε από το Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών Artworks του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για τη χρονιά 2020-21.

ΒΑΡΒΑΡΑ ΜΠΑΡΔΑΚΑ

  • SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance) όπου ανακάλυψε την αγάπη της για τη δημιουργία, τον αυτοσχεδιασμό, το performing και την έρευνα. Στην συνέχεια ακολούθησε δασκάλους που την ενέπνευσαν θεμελιώνοντας έτσι την αυτοσχεδιαστική της πορεία. Έχει υπάρξει καλεσμένη σε residencies στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ενώ συμμετείχε με δημιουργίες της σε φεστιβάλ του Κινητήρα, στο Dance Days Chania, στο Dance Laboratory Rhodes κ.α. Ως ερμηνεύτρια έχει συνεργαστεί, μεταξύ άλλων, με τους João Cidade και Ιουλία Ζαχαράκη. Αυτή την περίοδο αναπτύσσει και διδάσκει την μέθοδο αυτοσχεδιασμού KYS: Practice into Performance σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες.

ΦΕΝΙΑ ΧΑΤΖΑΚΟΥ & CSENGER K. SZABÓ

  • BA (Hons) in Dance Education (University of Bath) και πτυχιούχος Παιδαγωγικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η Φένια ξεκίνησε ως αθλήτρια ρυθμικής γυμναστικής και στη συνέχεια σπούδασε χορό με την Νάντια Κουτζιάμπαση και τον Ιωάννη Μαργαρώνη (Σχολή Χορού Diagonal, Θεσσαλονίκη). Το 2018-2019, ήταν μέλος του Bodhi Project Company όπου και συνεργάστηκε με τους χορογράφους Guy Nader/Maria Campos, Francesco Scavetta, Jose Agudo και Lisi Estaras. Ως freelancer χορεύτρια, συνεργάστηκε με τη Γεωργία Τέγου και τον Μιχάλη Θεοφάνους (7ο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση / Αθήνα, Hellenic Centre / Λονδίνο). Από τον Αύγουστο του 2020, η Φένια είναι μέλος της ομάδας Braunschweig Staatstheater στην Γερμανία. Ταυτόχρονα, συνεργάζεται καλλιτεχνικά με τον Csenger K. Szabo, με τον οποίο δημιούργησαν από κοινού το ντουέτο Still Love.
  • Csenger K. Szabó [Tσένγκερ Σαμπό] σπούδασε σύγχρονο χορό για τέσσερα χρόνια με υποτροφία στο SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance) της Αυστρίας, αποφοιτώντας το 2017. Στο πλαίσιο των σπουδών του, συμμετείχε σε πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών με το NYU Tisch School of the Arts (2015, Νέα Υόρκη). Στην εξέλιξή του έχει επηρεαστεί από τη φιλοσοφία δασκάλων όπως ο Edivaldo Ernesto (Depth Movement), ο Jozef Frucek και η Λίντα Καπετανέα (Fighting Monkey), μεταξύ άλλων. Ήταν μέλος του Bodhi Project Company για την περίοδο 2019/2020. Έχει εργαστεί ως freelancer χορευτής σε πολυάριθμες παραστάσεις στην Ευρώπη (Ελβετία, Ουγγαρία, Ιταλία και Βρυξέλλες). Ο Csenger δημιουργεί το προσωπικό του έργο μαζί με τη Φένια Χατζάκου, ενώ δραστηριοποιείται ως freelancer από το 2020.

LALI AYGUADÉ & AKIRA YOSHIDA

Γεννημένη το 1980, η Lali Ayguadé [Λάλι Αϊγουαδέ]σπούδασε στο Institut del Teatre της Βαρκελώνης και στη σχολή P.A.R.T.S. υπό τη διεύθυνση της Anna Teresa de Keersmaeker.


Υπήρξε μόνιμο μέλος της ομάδας Akram Khan Company σε πολυάριθμες παραγωγές, και έχει συνεργαστεί με τους Hofesh Schechter, Roberto Olivan, Marcos Morau and Baró d’Evel, μεταξύ άλλων γνωστών δημιουργών. Από το 2013, διευθύνει την δική της ομάδα, με την οποία έχει παρουσιάσει τις παραστάσεις Kokoro, iU Mi και Hidden, έργα που κινούνται μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας συνδυάζοντας τον χορό και το θέατρο. Έχει συνεργαστεί με πληθώρα καλλιτεχνών όπως με την τραγουδίστρια Joana Gomila, τον χορογράφο Marcos Morau, τους χορευτές/χορογράφους Guilhem Chatir και Akira Yoshida. Επιπλέον, έχει χορογραφήσει έργα για άλλες ομάδες χορού όπως η Tanz Bielefeld και η Bhodi Project.


Το 2010, υπήρξε υποψήφια ως κορυφαία χορεύτρια στα Βραβεία Κριτικών του Λονδίνου και το 2014 ως καλύτερη χορογράφος. Το 2016, ήταν υποψήφια για το βραβείο της καλύτερης χορεύτριας στα Βραβεία Crítica Recomana.cat της Βαρκελώνης. Έλαβε μέρος ως πρωταγωνίστρια στη μικρού μήκους ταινία Timecode, η οποία διακρίθηκε μεταξύ άλλων στα Φεστιβάλ των Καννών, Γκόγια και Γκαουντί, ενώ επελέγη να διαγωνιστεί και στα Βραβεία Όσκαρ.

ΟAkira Yoshida [Ακίρα Γιοσίντα] (Παμπλόνα, Ισπανία) είναι χορευτής προερχόμενος από τον χώρο του Breaking, ενώ συνδυάζει το σύγχρονο χορό και το θέατρο. Ξεκινώντας από το δρόμο, σπούδασε κατόπιν στην Πειραματική Σχολή Χορού του Ζάλτσμπουργκ SEAD μετά από υποτροφία της τοπικής κυβέρνησης της αυτόνομης κοινότητας Ναβάρας. Έχει συνεργαστεί με ομάδες όπως οι QuieroTeatro, Hungry Sharks, Roberto Oliván Performing Arts, Physical Momentum, Lali Ayguadé Company, Ceren Oran κ.ά. Έχει επίσης συνεργαστεί με τον Yoann Bourgeois για την επίδειξη μόδας του Louis Vuitton (2022) καθώς και με την ομάδα του Julyen Hamilton για το έργο Allens Line. Έχει δημιουργήσει τα βραβευμένα ντουέτα Hito (με τον Chey Jurado) και Gizaki (με την Lali Ayguadé) καθώς και το Ahotsak (με την Ziomara Hormaetxe). Επίσης έχει δημιουργήσει δύο δικά του σόλο με τίτλο Home και Burial of the Bark. Χορεύει, χορογραφεί και παραδίδει σεμινάρια ανά τον κόσμο.

FABIAN THOMÉ / FULL TIME COMPANY

  • Fabian Thomé [Φαμπιάν Τομέ] γεννήθηκε στη Γαλλία. Αποφοίτησε από το Real Conservatorio Profesional de Danza της Μαδρίτης το 2004 και συνέχισε την καριέρα του συμμετέχοντας στις καλύτερες ομάδες της χώρας και δουλεύοντας δίπλα στον Joaquín Cortés. Από το 2013 συνεργάζεται με αρκετούς χορογράφους, συμπεριλαμβανομένων των Sharon Fridman και Carlos Fernández Fuentes, προκειμένου να εμπλουτίσει και να αναπτύξει τις δεξιότητές του, κυρίως στον σύγχρονο χορό.
    Ο Fabian Thomé είναι χορευτής, χορογράφος και δάσκαλος, του οποίου το χορογραφικό έργο έχει τιμηθεί με το 1ο Βραβείο Χορογραφίας Duet Moi-Je στo 33o Certamen Coreografico de Madrid 2019 και με το Βραβείο Καλύτερης Σόλο Ερμηνείας στον Διεθνή Διαγωνισμό Χορογραφίας Burgos-New York. Η δουλειά του έχει παρουσιαστεί σε φεστιβάλ όπως το Mas Danza (Κανάριες Νήσοι), το Festival Zinegoak (Μπιλμπάο), και άλλες διοργανώσεις σε Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία και Ισραήλ.
    Από τον Ιούνιο του 2015 εργάζεται για τον Sidi Larbi Cherkaoui (Eastman Productions) ως χορευτής και δάσκαλος. Το 2014, στο πλαίσιο της επιθυμίας του να καλλιεργήσει το δικό του στυλ, ο Fabián αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική του εταιρεία, την Full Time Dance Company, όπου δημιουργεί διαφορετικές παραγωγές μέχρι σήμερα. Από το 2015, συνδυάζει τα δύο πάθη του, δουλεύοντας ως δάσκαλος σε σχολές χορού και ως χορογράφος για ομάδες σε όλη την Ευρώπη.

ΜΑΡΙΑΝΑ ΤΖΟΥΔΑ

  • RootlessRoot και συμμετείχε στην παράσταση UNA, η οποία παρουσιάστηκε σε ολόκληρη την Ευρώπη. Φοίτησε για 11 χρόνια στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και εδώ και τρία χρόνια σπουδάζει στο SEAD – Salzburg Experimental Academy of Dance. Κατά την φοίτησή της στο SEAD, εργάστηκε στο Φεστιβάλ του Salzburg, όπου επελέγη από τον Paul Blackman για να λάβει μέρος στην παράσταση Intolleranza. Αυτή είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζει ατομική της παράσταση στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας.

AKIRA YOSHIDA & CHEY JURADO

O Akira Yoshida [Ακίρα Γιοσίντα] και ο Chey Jurado [Τσέι Χουράδο] ξεκίνησαν ως χορευτές Breaking για να ασχοληθούν στη συνέχεια με τις παραστατικές τέχνες. Μαζί έχουν συνεργαστεί με τον Roberto Oliván και ξεχωριστά με τις ομάδες La Veronal, Lali Ayguadé Company, Hungry Sharks κ.ά. Αυτή την περίοδο χορεύουν και διδάσκουν σεμινάρια ανά τον κόσμο.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ / ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ / MASTERCLASS

ERNESTO EDIVALDO

  • Edivaldo Ernesto [Εντιβάλντο Ερνέστο], με καταγωγή από τη Μοζαμβίκη και έδρα το Βερολίνο, είναι χορευτής, ειδικός στον αυτοσχεδιασμό, χορογράφος και δάσκαλος. Η δουλειά του είναι επηρεασμένη από την πατρίδα του και τους παραδοσιακούς χορούς της δυτικής Αφρικής. Έχει συνεργαστεί με τον David Zambrano ως χορευτής και ως εισηγητής των μεθόδων Flying Low και Passing Through. Το 2018 συνεργάστηκε με τη Λίντα Καπετανέα και την ομάδα RootlessRoot στο ντουέτο Half the Truth. Έχει συνεργαστεί επίσης με τον πιανίστα Hauschka για το έργο An Encounter of Improvised Music & Dance, καθώς και με τον τρομπετίστα Marco Blaauw για το έργο I Cant Breathe. Είναι δημιουργός των εργαστηρίων Depth Movement και Next Level. Χορεύει και διδάσκει στην Ευρώπη, τη Βόρεια και Νότια Αμερική, την Αφρική και την Ασία. Υπήρξε μέλος της ομάδας Sasha Waltz & Guests.

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΟΥΖΕΛΗ ΚΑΙ PAUL BLACKMAN

  • Paul Blackman [Πωλ Μπλάκμαν] ίδρυσαν την χορευτική ομάδα JUKSTA (aka) Jukstapoz στις αρχές του 2010 στην Αθήνα.
    Το ντουέτο χορογράφων δημιουργεί στα έργα του πολυεπίπεδες ατμόσφαιρες και απόκοσμες σκηνογραφίες με στόχο δημιουργίες που ισορροπούν μεταξύ χάους και αρμονίας πάνω σε ένα σύνολο συμβολικής και παραμυθικής ομορφιάς. Η διαρκής αισθητική αναζήτηση της ομάδας πάνω σε αισθητηριακές εμπειρίες, προσωπικές και συλλογικές, προέρχεται από την αποδιάρθρωση αφηγήσεων, την αντιπαράθεση συγγενικών ιδεών, χαρακτήρων και συλλήψεων ιδωμένων μέσα από συγκρίσεις και αντιθέσεις.
    Οι δύο συνδημιουργοί, έχοντας δεχτεί διεθνείς αναθέσεις, έχουν χορογραφήσει διεθνώς σε πληθώρα θεάτρων, οργανισμών, φεστιβάλ και ομάδων, όπως το Teatro Alla Scala, η Götenburgs Operans Danskompani, το θέατρο Salders Wells, το Salzburger Festspiele, η Wiener Staatsoper, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, η Tasdance Australia, και το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
    Το διαχρονικό όραμα της ομάδας είναι η ενασχόληση με ένα εξαιρετικά ευρύ φάσμα πεδίων συμπεριλαμβανομένων του σύγχρονου χορού, του μπαλέτου, της όπερας, του θεάτρου, της μουσικής, της μόδας και του κινηματογράφου καθώς και η συμμετοχή της στην εκπαίδευση και την διδακτική.

AKIRA YOSHIDA

  • Akira Yoshida [Ακίρα Γιοσίντα] (Παμπλόνα, Ισπανία) είναι χορευτής προερχόμενος από τον χώρο του Breaking, ενώ συνδυάζει το σύγχρονο χορό και το θέατρο. Ξεκινώντας από το δρόμο, σπούδασε κατόπιν στην Πειραματική Σχολή Χορού του Ζάλτσμπουργκ SEAD μετά από υποτροφία της τοπικής κυβέρνησης της αυτόνομης κοινότητας Ναβάρας. Έχει συνεργαστεί με ομάδες όπως οι QuieroTeatro, Hungry Sharks, Roberto Oliván Performing Arts, Physical Momentum, Lali Ayguadé Company, Ceren Oran κ.ά. Έχει επίσης συνεργαστεί με τον Yoann Bourgeois για την επίδειξη μόδας του Louis Vuitton (2022) καθώς και με την ομάδα του Julyen Hamilton για το έργο Allens Line. Έχει δημιουργήσει τα βραβευμένα ντουέτα Hito (με τον Chey Jurado) και Gizaki (με την Lali Ayguadé) καθώς και το Ahotsak (με την Ziomara Hormaetxe). Επίσης έχει δημιουργήσει δύο δικά του σόλο με τίτλο Home και Burial of the Bark. Χορεύει, χορογραφεί και παραδίδει σεμινάρια ανά τον κόσμο.

LALI AYGUADÉ

  • Από το 2013, διευθύνει την δική της ομάδα, με την οποία έχει παρουσιάσει τις παραστάσεις Kokoro, iU Mi και Hidden, έργα που κινούνται μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας συνδυάζοντας τον χορό και το θέατρο. Έχει συνεργαστεί με πληθώρα καλλιτεχνών όπως με την τραγουδίστρια Joana Gomila, τον χορογράφο Marcos Morau, τους χορευτές/χορογράφους Guilhem Chatir και Akira Yoshida. Επιπλέον, έχει χορογραφήσει έργα για άλλες ομάδες χορού όπως η Tanz Bielefeld και η Bhodi Project.
    Το 2010, υπήρξε υποψήφια ως κορυφαία χορεύτρια στα Βραβεία Κριτικών του Λονδίνου και το 2014 ως καλύτερη χορογράφος. Το 2016, ήταν υποψήφια για το βραβείο της καλύτερης χορεύτριας στα Βραβεία Crítica Recomana.cat της Βαρκελώνης. Έλαβε μέρος ως πρωταγωνίστρια στη μικρού μήκους ταινία Timecode, η οποία διακρίθηκε μεταξύ άλλων στα Φεστιβάλ των Καννών, Γκόγια και Γκαουντί, ενώ επελέγη να διαγωνιστεί και στα Βραβεία Όσκαρ.

ARIAS FERNANDEZ / JOKER

  • Arias Fernandez [Άριας Φερνάντεθ], γνωστός και ως Joker ή Killa Grichka είναι χορευτής, ακροβάτης, χορογράφος και καλλιτέχνης από τη Μαδρίτη (Ισπανία). Κατά την παιδική του ηλικία, εκπαιδεύτηκε στην ακροβατική γυμναστική, εξασκήθηκε στο παρκούρ και ασχολήθηκε με διάφορες μορφές τέχνης, κυριότερα με τη μουσική, προτού αναπτύξει ενδιαφέρον για τη χορευτική τεχνική Krump. Μελέτησε πολλές διαφορετικές τεχνικές ως εκπαιδευτής και ως χορογράφος σε κρατικό και διεθνές επίπεδο, ενώ εκπαιδεύτηκε παράλληλα στο σύγχρονο χορό και τις πολεμικές τέχνες. Έχει παρουσιάσει το έργο του ως εκπαιδευτής και ερμηνευτής σε διάφορους διαγωνισμούς παγκοσμίως (Κόστα Ρίκα, Μεξικό, Γουατεμάλα, Νικαράγουα, Κίνα, ΗΠΑ, Γερμανία, Ρωσία, Βέλγιο, Γαλλία, κ.α.), κερδίζοντας σημαντικές διακρίσεις. Ο Arias έχει πραγματοποιήσει εμφανίσεις με τους Cirque du Soleil, DNA, L’Anima, D-Block, Cie. Grichka Caruge, Cie. Drixx και Cia. Nadine Gerspacher. Το προσωπικό του έργο ως χορογράφου και χορευτή περιλαμβάνει τις παραστάσεις Aina & Arias, Bioshock, Efil, The Jokerz Company και Re. Προσωπικό του project αποτελεί και η μέθοδος Om Rasa, ένα διεπιστημονικό σύστημα εκπαίδευσης. Ο Arias είναι επί του παρόντος μέλος δύο ομάδων Krump διεθνούς εμβέλειας, των Madrootz και των Titans. Είναι επίσης διοργανωτής ενός από τα μεγαλύτερα freestyle events στην Ισπανία (Be Your Beast).

ΒΙΤΟΡΙΑ ΚΩΤΣΑΛΟΥ

  • R.I.C.E. και της Σχολής Χορού του RSOD στο νησί της Ύδρας. Από το 2006 είναι ενεργό μέλος της ελληνικής σκηνής ερμηνευτικής τέχνης παρουσιάζοντας  την δική της συνεργατική προσέγγιση στην καλλιτεχνική πρακτική. Επίσης χορογραφεί για θεατρικές παραστάσεις και έχει συνεργαστεί με παιδιά, ενήλικες και ομάδες μικτών ικανοτήτων. Η Βιτόρια προσεγγίζει το χορό ως ένα φαινόμενο της ζωής, το οποίο έχει τη δυνατότητα να αγγίξει, να μεταβάλλει και να βοηθήσει όλες τις πτυχές της ανθρώπινης ύπαρξης. Θεωρεί ότι η εμπειρία του χορού μπορεί να ενεργοποιήσει την ικανότητα των ανθρώπων να σχηματίσουν σχέσεις (όχι μόνο ανθρώπινες) και να συνδεθούν με την νοημοσύνη που διατρέχει όλους τους ζωντανούς οργανισμούς.