Δευτέρα, 21 Σεπτεμβρίου, 2020

Η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει ήδη για την έναρξη ισχύος του νέου πρότυπου μέτρησης εκπομπών CO2 που ονομάζεται WLTP και η κυβέρνηση βάζει τις τελευταίες της πινελιές στο νομοσχέδιο που θα αλλάξει τους συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αλλά και τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Όπως έχει δημοσιεύσει αποκλειστικά το Newauto.gr οι αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης θα ωφελήσουν τόσο τα καινούρια όσο και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα καθώς τα μεν πρώτα θα έρχονται με πιο πλούσιο εξοπλισμό ενώ τα δεύτερα θα έρχονται πιο καινούρια μεταχειρισμένα και θα σταματήσει επιτέλους η Ελλάδα θα αποτελεί την «χωματερή» της Ευρώπης.

Επίσης καταβάλλονται έντονες προσπάθειες να μειωθεί το Τέλος Ταξινόμησης στα υβριδικά αυτοκίνητα που αυτή τη στιγμή επιβαρύνονται με Τέλος Ταξινόμησης ίσο με το 50% που επιβάλλεται στα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Αναλυτικά λοιπόν οι αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr τόσο νέους συντελεστές όσο και ποσά ενώ επίσης στο τραπέζι των διαβουλεύσεων έχουν πέσει και άλλες προτάσεις που όμως δεν έχουν προχωρήσει όπως επιβολή Τέλους Ταξινόμησης 1 ευρώ ανά κυβικό ή υπολογισμός με την ιπποδύναμη, ή να αφαιρεθεί εντελώς η Αξία Λιανικής προ Φόρων από τον υπολογισμό του Τέλους Ταξινόμησης.

Ωστόσο η μεγάλη αλλαγή στο Τέλος Ταξινόμησης θα αφορά στην αλλαγή του τρόπου υπολογισμού καθώς μέχρι σήμερα αν η Αξία Λιανικής ενός οχήματος υπερέβαινε έστω και ένα ευρώ το όριο που αφορούσε σε κάποιο συγκεκριμένο συντελεστή τότε ολόκληρο το ποσό φορολογούνταν με τον αμέσως υψηλότερο συντελεστή με αποτέλεσμα το κόστος να αυξάνεται δραματικά.

Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή αφορά στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα καθώς αναμένεται να καταργηθούν οι υποκατηγορίες στις οδηγίες ρύπων Euro οπότε ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης θα είναι κοινός για όλα τα οχήματα Euro6, Εuro5 ή παλαιότερα.

Στα υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλα εξετάζεται να μειωθεί περαιτέρω το Τέλος Ταξινόμησης στο 25% από το 50% που είναι σήμερα. Σε αυτό το σημείο είναι πολύ πιθανό να δούμε τη μείωση του Τέλους Ταξινόμησης στο 25% σε οχήματα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων έως 40.000 ευρώ που πρόσφατα είδαμε και στην φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων.