--C Αθήνα

Συνήγορος Καταναλωτή: 2.500 καταγγελίες πολιτών κατά εταιρειών ενέργειας σε ένα εξάμηνο

©EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Τον τρόπο λειτουργίας των εταιρειών παροχής ενέργειας περιέγραψε ο επικεφαλής του Συνηγόρου του Καταναλωτή, Λευτέρης Ζαγορίτης.

Ο τελευταίος παρουσίασε τα στοιχεία στα μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Η πλειοψηφία των καταγγελιών αφορούν την αγορά ενέργειας.

Όπως είχε αποκαλύψει το Action24Press, συνεχείς είναι οι καταγγελίες σε δικηγόρους, Ενώσεις Προστασίας Καταναλωτή και πολιτικά γραφεία για αλλαγές όρων από ιδιωτικές εταιρείες παροχής ενέργειας μέσω τηλεφώνου. Οι εταιρείες τάζουν καλύτερο πρόγραμμα και ζητούν μέσω τηλεφώνου από ανυποψίαστους πολίτες να αλλάξουν τις συμβάσεις. Το «τυράκι» στις περισσότερες περιπτώσεις είναι η κατάργηση του παγίου.

«Πρωταθλητής στις αναφορές είναι πλέον ο τομέας της ηλεκτρικής ενέργειας», τόνισε ο Λευτέρης Ζαγορίτης και πρόσθεσε πως το 2021 οι αναφορές κυμαίνονταν σε 713, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 υπερτριπλασιάστηκαν στις 2. 500.

«Έχουμε πολύ μεγάλη παραβατικότητα, οι συμβάσεις του σταθερού τιμολογίου μετατράπηκαν σε συμβάσεις κυμαινόμενου. Δεν είναι νόμιμος και διαφανής ο κανόνας της ρήτρας αναπροσαρμογής, δεν είναι σωστός ο υπολογισμός. Ο καθένας κάνει ότι θέλει στην αγορά ενέργειας, και δεν υπάρχει έλεγχος για την τήρηση της νομιμότητας», σημείωσε ο ίδιος.